Nakrúcali sme za vás…

kamery

Pred kúpou novej kamery pred nami stojí hneď niekoľko otázok ktoré si musíme položiť.
Tou základnou je – Načo budeme danú kameru používať? Ak ste odpovedali že na všetko, skúste sa zamyslieť znova… Ani jedným typom auta predsa nemôžete jazdiť v každom teréne. Na dlhú cestu po diaľnici nepôjdete v terénnom džípe a zase naopak, do terénu si nevyberiete športiak :)
A tak je to aj s kamerami. Medzi jednotlivými modelmi sú odlišnosti , ktoré ich predurčujú na nakrúcanie v tom či onom prostredí, na ten či onen účel. Rozhodujúce sú pri tom parametre ako veľkosť čipu, kvalita optiky, parametre formátu záznamu a mnohé ďalšie. Veľmi podstatnou je aj otázka ceny. Nie vždy totiž kamera ktorú chceme, je aj tou, na ktorú máme finančné prostriedky.

Aby sme vám rozhodovanie uľahčili, pripravili sme pre vás ukážky záznamu rôznych video kamier z našej ponuky.

AKO SME NAKRÚCALI
Nakrúcanie sme realizovali v dvoch fázach – cez deň a v noci. V prvej časti vám prinesieme ukážky záznamov nakrútených počas dňa. Neskôr, v druhej časti tohto článku, pridáme aj ukážky nočných záberov.

Pre nakrúcanie cez deň sme zvolili slnečný deň v prostredí ramena Malého Dunaja. Rozdiely medzi svetlými a tmavými časťami snímaných objektov vám lepšie odhalia prednosti, no v niektorých prípadoch aj slabiny, použitých modelov kamier. Pri všetkých kamerách sme zvolili najvyššiu možnú kvalitu záznamu (najvyšší dátový tok aj rozlíšenie obrazu). Pri väčšine kamier išlo o FullHD 1920×1080/50i. Niektoré modely ponúkali aj možnosť záznamu 50p, takže v týchto prípadoch sme volili progresívny mód záznamu s 50-timi snímkami. Pri modeli od Panasonicu – LUMIX DMC-GH4 sme točili dokonca 4K, resp. UQHD, teda 3840x2160px.
Je tiež dôležité spomenúť, že takmer všetky zariadenia mali vstavané objektívy. Výnimkou boli modely Sony NEX-EA50EH s vymeniteľným objektívom SONY SEL P 18-200mm, Sony PMW-400 so setovým vymeniteľným 16x zoom HD objektívom a už spomínaný Panasonic LUMIX DMC-GH4 s objektívom Panasonic LUMIX G X Vario 12-35mm.
Pri samotnom nakrúcaní sme pri každom modeli robili rôzne šírky záberov od celkov po detaily. Taktiež sme sa sústredili na zábery, kde si môžte porovnať hĺbku ostrosti jednotlivých modelov. Postrehnuteľné sú aj rozdiely v ostrosti obrazu, ktoré sú dané predovšetkým použitou optikou.

TESTOVANÉ MODELY
Sony NEX-FS100 (objektív SONY SEL P 18-200mm)
Sony NEX-EA50EH (objektív SONY SEL P 18-200mm)
Sony HXR-NX3
Sony PMW-200
Sony PMW-400
Panasonic Lumix DMC-GH4 (objektív Panasonic LUMIX G X Vario 12-35mm)

UKÁŽKY ZÁZNAMU (deň)

Sony NEX-FS100 (objektív SONY SEL P 18-200mm)
Formát záznamu:
1920×1080/ 50p (AVC HD)
Dátový tok:
28 Mbps

Sony NEX-EA50EH (objektív SONY SEL P 18-200mm)
Formát záznamu
1920×1080/ 50i (AVC HD)
Dátový tok
24 Mbps

Sony HXR-NX3
Formát záznamu
1920×1080/ 50p (AVC HD)
Dátový tok
28 Mbps

Sony PMW-200
Formát záznamu
1920×1080/ 50i (XDCAM EX)
Dátový tok
35 Mbps

Sony PMW-400
Formát záznamu: 1920×1080/ 50i (XDCAM)
Dátový tok: 50 Mbps

Panasonic Lumix DMC-GH4 (objektív Panasonic LUMIX G X Vario 12-35mm)
Formát záznamu
3840×2160/ 25p (4K/ QFHD)
Dátový tok: 100 Mbps